7 augustus 2019 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Oegandareis - WaarBenJij.nu 7 augustus 2019 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Oegandareis - WaarBenJij.nu

7 augustus 2019

Blijf op de hoogte en volg Oegandareis

07 Augustus 2019 | Oeganda, Mpigi

De laatste dagen op het project zijn voorbij… Dinsdagochtend hebben we weer gebouwd, ze zijn deze dagen bezig om de laatste bakstenen te metselen voor alle muren. We waren weer druk in de weer met stenen sjouwen en cement mengen. Sommige van ons zijn weer aan de slag gegaan met de bonen die nog uitgezocht moesten worden.

Gezien de examens van de studenten zijn begonnen, hadden we s middags niet veel om handen en geen programma. Sommige van ons hebben nog wat geholpen bij de bouw of bonen en andere pakten het momentje rust voor wat ontspanning.

De avond werd weer afgesloten met een avonddienst waarbij Rochelle en Aline samen een preekje hebben gehouden. Daarnaast hebben we samen gezongen en sloten we af met de ‘Jesus Hoki Poki’, dit vonden ze geweldig.

Vandaag was ons laatste dag op het project, onze laatste bouw- en bonen ochtend. Met weer de gebruikelijke werkzaamheden. Tijdens de ochtend hebben Rochelle en Kim samen de muur in ons eetzaaltje beschilderd. Hier mogen we wat op achterlaten als aandenken aan onze groep. De foto’s volgen later. Maar onze namen staan vereeuwigd op de muur.
De dag verder verliep wat rommelig. Op het programma stond de goodbye party, alleen wisten wij niet hoe laat, waar en wat het inhield. Rond een uurtje of half 4 hoorden we de trommels achter het gebouw, we werden letterlijk opgetrommeld ☺.
Het begon met twee dansen van studenten, dit was waren traditionele dansen. Op ons kwam dit wat apart over, het was hilarisch om te zien.
Daarna hebben we allemaal oud Hollandse spelletjes gedaan. Zoals ei lopen, zak lopen (letterlijk.. niet springend in de zak, maar lopen…) en koekhappen. Al deden ze dat laatste met een groot, hard, zoet, wit broodje.. echt makkelijk ging dit niet. Daarna was het ineens afgelopen en gingen de studenten naar huis. Wij kregen ons avondeten, rijstmaaltijd nummero zoveel met bonen.
Na ons eten hadden we opnieuw een avondafsluiting waar Esmee een preekje heeft gehouden.
We zouden onze dagelijkse dagsluiting doen, toen Philomena, Maria en Madrine samen met ons een soort afscheid/bedanktmoment deden. Ze hadden voor ons wat liederen die ze zongen, een speech met een persoonlijk woord voor iedereen en een kleinigheidje. Erg lief allemaal.

Voor nu zitten we nog met zijn tweeën bij het kleine beetje buitenlicht. De rest bereid zich voor op de korte nacht. Morgenochtend om half 7 vertrekt onze bus voor de tweedaagse safari! We kijken er erg naar uit en zijn benieuwd naar wat ons te wachten staat.

Namens de hele groep,
Aline & José

PS: Naast het afscheid hier, zijn wij ons ook al aan het voorbereiden op onze terugkomst in ons mooie Nederland. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, willen we heel graag weten wat voor weer het wordt in Nederland vanaf aankomende zondag. Let us know in de reacties! (we hebben alleen maar mb’s om dit blog te posten, dus kunnen zelf niet kijken☺)

En… Vrijdag is Aline jarig! We zitten dan in onze safari bus, maar ze heeft haar telefoon mee! Weet dat als je haar smst ze het zeker ontvangt, er super blij mee is, maar niet kan reageren. Omdat alle groepsleden die bij Simpel zitten, geen sms kunnen versturen. Of zet anders een reactie onder deze blog, dan leest ze het vrijdagavond!

Sula bulungi!

• 07 Augustus 2019 - 17:06

Rudo En Els:

Jullie kunnen terugkijken op een paar mooie weken zo. Hier in Zeeland is het rond de 21 graden, verder zijn de weersvoorspellingen nog een beetje onduidelijk. Heel veel plezier nog bij de safari! Tot over een paar dagen, Daniëlle! Enne Aline, alvast een fijne verjaardag gewenst! Groeten van Rudo en Els

• 07 Augustus 2019 - 17:31

Martijn En Helma :

Wat een mooie ervaringen en nog een paar hele mooie dagen voor de boeg. Zo raar Lien dat je niet bij ons bent op je verjaardag maar hopelijk heb je een verjaardag om nooit te vergeten! Esther heeft gelezen dat de thermometer volgende week met moeite de 20 graden aantikt maar zondag wordt het nog 22 dus jullie kunnen langzaam een beetje wennen. Een hele goede terugreis en we kunnen niet wachten je te knuffelen Aline! Liefs van ons allemaal

• 07 Augustus 2019 - 18:17

Jan En Jacqueline:

Wat een belevenissen! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben! Heel veel plezier de komende dagen bij de safari! Geniet ervan! En voor over een paar dagen een hele goede terugreis gewenst! Het weer is hier prima, rond de 23 graden. De voorspelling voor volgende week is wat frisser weer. Liefs.

• 07 Augustus 2019 - 18:53

Agnes Van Geemert:

Gaaf zeg dat jullie op safari gaan! En wat een belevenissen zeg allemaal!

Geniet van deze laatste dagen daar en goede reis terug.

• 07 Augustus 2019 - 19:13

Karin En Henk:

Allereerst is het zondag 23 graden in Ermelo met een zonnetje /wolkje. Perfect weer om bij te komen lijkt ons.
    Wat kunnen jullie terug kijken op een geweldige ervaring. Jullie hebben mooi werk gedaan.
    Geniet van de safari en wees voorzichtig.
    Dikke knuffel voor Jose en Marije

• 08 Augustus 2019 - 03:53

Opa En Oma Poortvliet:

Wat een belevenis voor jullie! We wensen jullie nog mooi dagen. Aline,we hopen dat je een leuke verjaardag mag hebben. Geniet van de safari! Het weerbericht is al gemeld hè . Lieve groet voor jullie allemaal.xx

• 08 Augustus 2019 - 05:40

Opa En Oma Hagoort:

Lieve Jose en Marije.Gelukkig waren papa en mama gisteren thuis die me gezegd hebbenboe ik kon reageren op jullie blogWant wat hebben jullie hard gewerkt en mooie ervaringen opgedaan en veel beleefd en gezien.Nu een paar dagen safarie nu geniet er van met elkaar.We hebben genoten van nullie blocs.Het weer in Nederland is nu heerlijk 23 graden.Hele goeie terugreis en veel liefs voor allemaal.opa en oma

• 08 Augustus 2019 - 09:57

Heleen:

Zo leuk dat je kon whatsappen vanmorgen in de bus Marit