9 augustus 2019 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Oegandareis - WaarBenJij.nu 9 augustus 2019 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Oegandareis - WaarBenJij.nu

9 augustus 2019

Blijf op de hoogte en volg Oegandareis

09 Augustus 2019 | Oeganda, Mpigi

Ons 8e en laatste blog! Wat is de tijd snel gegaan en wat hebben we genoten. We hebben deze reis de afgelopen twee dagen afgesloten met een safari. Morgen hebben we nog een laatste dagje in Kampala, voor we s avonds terugvliegen naar ons mooie kikkerlandje. Bedankt voor alle reacties, we kijken uit naar het Hollandse weer ☺

Donderdagochtend om 04:50u werd iedereen (behalve Ad en Mappy) gewekt door de telefoon die heel hard af ging. Onze gids belde om te vertellen dat hij onderweg was en dat we wel moesten ontbijten voor vertrek… zich niet realiserend dat wij pas om 05:45 de wekker hadden staan. Dit was een goed begin van onze dag. Om 06:45u stapten we in de bus om 6 uur later aan te komen bij het Queen Elisabeth National Parc. Als eerste zagen we olifanten, antilopen, buffels en apen. Vervolgens reden we door naar de boot. Op de boot kregen we in onze mooie zwemvesten een echte Nederlandse sandwich. Een echte sandwich met ham, kaas, sla, ui en mayonaise. We hebben nog nooit zo erg genoten. Met de boot voerden we langs de rand van het meer waar we olifanten, krokodillen, nijlpaarden en buffels zagen. Over buffels gesproken, we hadden het over buffel mozzarella en dat bracht Aline nogal in verwarring. “Is mozzarella dan soort vlees?”.

Na de boottocht gingen we naar onze huisjes toe. Het waren tweepersoonshuisjes inclusief normale douche en normale WC. We konden allemaal heerlijk douchen om vervolgens lekker schoon uit eten te gaan. Op het terras van het restaurantje keek je uit over het meer waar we gevaren hadden. Het was een prachtig gezicht. We hebben enorm genoten van het avondeten. Eindelijk weer vlees en patat of pizza. De huisjes stonden gewoon in het park. Hier liepen dus ook wilde dieren rond en daarom mochten wij in het donker niet naar buiten. Na het eten waren we uitgeput en gingen we lekker schoon naar bed.

Vanochtend ging de wekker om 05.45. De liefhebbers konden vanochtend weer douchen en om 7 uur stapten we weer in de bus. We gingen op weg naar het gebied waar we de leeuw zouden kunnen vinden. Toen we daar aankwamen was het eerst tijd voor ontbijt. We legden een picknickkleedje neer en aten soort vette pannenkoek met een worstje. Halverwege ons ontbijt werden we onderbroken met de mededeling dat je niet uit de bus mocht in leeuwengebied…oeps.
Na het ontbijt gingen we verder en mochten we allemaal op het dak van de bus zitten, op het bagagerek. We reden langs allemaal antilopen en keken ondertussen goed om ons heen op zoek naar de leeuw. Het was een mooi gezicht en een hele ervaring om bovenop een bus te zitten, maar helaas hebben we geen leeuw gezien.

Vervolgens reden we naar een uitzichtpunt waar we lekker cake aten en voor Aline haar verjaardag hebben gezongen. We hadden haar eerder die ochtend al een mooi overhemd cadeau gegeven met lieve berichtjes erop.
Bij het uitzichtpunt was ook een souvenirswinkeltje, veel van ons hebben hier nog even een souvenirtje gekocht.

Hierna reden we door naar het zebragebied. Dit was zo’n 4 uur rijden. Ook hier gingen we weer op het dak zitten, maar nadat de bus bijna omviel besloten we dat dit toch niet echt een goed idee was. We hielden hier nog een pauze, hebben even wild geplast (voor Rochelle de eerste keer) en aten lekker ananas. Daarna gingen we terug naar huis.

Om 06:45u kwamen we weer aan bij Queen of Peace. Na bijna 12 uur in de auto had iedereen daar ook wel genoeg van. In de eetzaal van Queen of Peace wachtte het verjaardagsfeestje dat we voor Aline hadden georganiseerd. De hele ruimte was versierd en er stond een drielagen taart met marsepein. Verder hadden we nog snoep en popcorn. Na het eten van onze laatste maaltje rijst met opkikker mocht Aline de kaarsjes uitblazen en konden we lekker genieten van onze taart.

Morgenochtend gaan we om 11 uur op weg naar Kampala om daar de dag te spenderen. En morgenavond gaan we alweer terug.
Dit was onze laatste blog…we gaan jullie missen!

Sula bulungi!

• 09 Augustus 2019 - 16:11

Nieske En Jan Willem :

Lekker allemaal op het dak van de bus. We zien het al voor ons. Wat zullen al die dieren genoten hebben van het mooie uitzicht.

• 09 Augustus 2019 - 16:18

Nieske En Jan Willem :

Ach....en leeuwinnen hebben jullie de laatste tijd wel gezien, toch??

• 09 Augustus 2019 - 16:45

Agnes V Geemert:

Wat gaaf!!! Ik zie uit naar de foto’s!

• 09 Augustus 2019 - 17:09

Anita Van Schaik:

Wat een enorm gave ervaring deze safari! Ik ben een beetje jaloers op jullie

• 09 Augustus 2019 - 17:13

Martijn En Helma :

Wat een geweldige afsluiting van jullie reis en heel erg bedankt dat jullie zo'n leuke verjaardag voor Aline hebben georganiseerd! Een hele goede reis en tot zondag in Brussel!

• 09 Augustus 2019 - 17:41

Rudo En Els:

Mooie afsluiting van jullie tijd in Oeganda. Goede reis en tot zondag!

• 09 Augustus 2019 - 19:44

Henk En Karin:

Wat een ervaring! Prachtig. We zien uit naar zondag! Goede reis!

• 10 Augustus 2019 - 05:41

Opa En Oma Hagoort:

Dat is een afsluiting 2 dagen safari en boven op een bus.Lekker douchen wat waardeer je dat dan.Jullie vanavond goeie vlucht naar huis.liefs

• 11 Augustus 2019 - 17:09

Opa En Omi De Waal:

Wij hebben alles gevolgd en vinden het fijn dat jullie dit allemaal hebt kunnen doen..!